Alla hjärtans dag


Alla hjärtans dag...

Tankarna har malt i huvudet hela dagen. Allting känns lättare och det verkar som om väggarna äntligen har slutat rasa. Denna veckan har inget hemskt hänt (peppar peppar) och jag känner hur kraften och orken smyger sig tillbaka till mig igen.

När jag vandrade hem från stan, efter att jag gett Li-sandra sin lilla alla hjärtans dag present tittade jag längtansfullt in genom blomster butikens fönster. Män i tjocka högar stod på varandras fötter, samlade i fruntimmers "kvarteren" för att köpa en blomma till sin älskade, sin livskamrat... För det är den dagen idag. Det står i kalendern. Blommor, kärlek och romantik. Det står i kalendern så därför lever vi också där vid...

Jag fick inga blommor, inget paket och ingen choklad... Och bara för att jag är den bortskämda snorunge jag är blev jag grinig. Det står ju i kalendern ju. Att detta är dagen för gränslös romantik... var är då min romantik?

Snuvad på konfekten har jag syssel satt mig med att städa, tvätta och lyssna på romantisk musik. Tänt levande ljus och unnat mig min egna lilla godis påse. Tyckt att det är en rutten dag ändå och vad spelar det väl för roll...

Nu måste jag plugga, på alla hjärtans dag. Studier, nä det står inte alls i kalendern idag. Men vad spelar det för roll. Det är bara en rutten rutten dag ändå... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback