Ge mig en burk konserverad kärlek

Varför finns inte kärlek och närhet konserverat på burk bland cocktail frukten på Ica? Jag hade köpte hela hyllan och supit mig dyng rak under bordet. Kramat varje burk på sista droppen. Ensamheten är speciellt tjatig idag. Maler och maler om och om igen. Jäkla pratkvarn men ändå så hemskt hemskt tyst. Jag skulle kunna be honom att gå. Räddningen är bara några telefon samtal borta men jag har ingen ork idag. Så ensamheten får stanna och mala. Skrika och tjata. JA JAG FATTAR!!! Du är jobbig idag! Skriker jag tillbaka. Familjen bor inte i stan. Pojkvännen är inte i stan. Jag orkar inte ringa någon för jag bara orkar inte. Varför orkar man inte? Vad jag allra helst av allt har lust med är att ge mig ut på en lång lång jogging tur. Och när jag äntligen hade fått mig själv upp ur soffan och tatt på mig kläderna upptäcker jag att skorna är i Motala. Man kan inte rädda sig själv från ensamheten med en hyr film. Man kan inte stoppa munnen full med M&M och tro att hela släkten poppar upp utan för dörren. Och hur mycket man än försöker att stirra tomt på tv:n i timmar känns allting ändå så mycket värre. När jag blir stor ska jag ha stor familj i ett ännu större kollektiv där man aldrig aldrig är ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback